۵ نکته قبل از نوشتن متن تبلیغاتی که باید بدانیم؟

کپی رایتینگ

قبل از شروع به نوشتن  چه نکاتی از متن تبلیغاتی را باید بدانیم؟

در این مطلب می خواهیم شمارو با ۵ نکته قبل از نوشتن متن تبلیغاتی که باید بدانیم؟ و طرز نوشتن متن تبلیغاتی جهت کسب درآمد آشنا کنیم.

۵ نکته ای که باید قبل از شروع به نوشتن بدانیم شامل موارد زیر است:

  1. متن تبلیغات شاعرانه
  2. متن تبلیغات توسط افراد مهم
  3. متن تبلیغات صریح
  4. متن تبلیغات تعجب برانگیز
  5. متن تبلیغات  رد کننده

 

متن تبلیغات شاعرانه:

ما همگی عاشق و دوستدار شاعران بزرگمان هستیم و شعرهای آنها را می‌خوانیم و لذت می‌بریم.

ولی این توانایی را نداریم که سبک آنها را به طور کامل تقلید کنیم. برای همین سعی می‌کنیم از طریق استفاده از آثار و روشهای آنان متن تبلیغاتی خود را بنویسیم.

[av_notification title=” color=’blue’ border=’solid’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’large’ icon_select=’no’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ admin_preview_bg=”]
این سبک نوشتن متن تبلیغاتی راهی برای فروش بیشتر و استفاده از آن در آگهی تبلیغاتی ابزاری برای این کار می‌باشد.
[/av_notification]

متن تبلیغات توسط افراد مهم:

تبلیغ توسط شخص ثالث معروف و تایید از طرف او به عنوان ضامن فروش محصول ما خواهد بود.

«ببین، مدیرعامل فقط یک رئیس خشک که فقط به فکر سود خود باشد، نیست. او یک فرد در دسترس و دوست‌داشتنی می‌باشد که به مشتریان خود اهمیت می‌دهد.»

[av_notification title=’نکته’ color=’blue’ border=’dashed’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’large’ icon_select=’no’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ admin_preview_bg=”]
جف بزوس (Jeff Bezos) مدیرعامل شرکت آمازون یک نمونه عالی از چنین مدیرعامل‌هایی است.
[/av_notification]

 

متن تبلیغات صریح:

بعضی متن‌های تبلیغاتی واقعیت‌های بدی را در مورد محصول بیان می‌کنند.

این روش با زیبایی‌ها و مزایای محصول شروع نمی‌شود، بلکه با معایب و ایرادات آن شروع می‌شود.

وقتی که می‌خواهید یک اتومبیل بفروشید، شما ممکن است قبل از صحبت در مورد صندلی‌های چرمی، سیستم صوتی، سانروف، لاستیک‌های نو و مورتور توربوشارژ، به تعمیرات مورد نیاز اتومبیل، لنت ترمزهای مصرف شده آن، نشتی گیربکس و داشبورد غیرقابل استفاده اشاره کنید.

آنچه شما می‌گویید به این معنی است که این اتومبیل به تعمیرات زیادی نیاز دارد.

حتی ممکن است شما فراتر رفته و بگویید: «اشتباه نکنید، کارهای زیادی است که شما باید بر روی این ماشین انجام دهید.»

در اینجا یک نکته جالب‌توجه وجود دارد و آن اینکه: وقتی شما صادقانه و به‌طور شفاف با مشتری برخورد کنید و نقاط ضعف و مشکلات محصول خودتان را بیان نمایید، مشتری نیز در مقابل به شما اعتماد خواهد کرد.

وقتی مشتری به شما اعتماد کند، در این صورت وقتی شما در مورد کیفیت و مزایای محصول صحبت می‌کنید نیز مطمئناً ادعاهایتان موردقبول و باور او واقع خواهد شد.

متن تبلیغات تعجب برانگیز:

بعضی مواقع شما می‌توانید ادعاهای عجیب‌وغریبی بکنید.

ادعاهایی نظیر:

  • معدنی حاوی یک ماده متحول‌کننده که می‌تواند سرمایه‌گذاران خود را به افراد ثروتمند جهان تبدیل کند.
  • محصولی که معجزه‌ای در رژیم غذایی شما به وجود می‌آورد، در فروشگاه‌های ایالات‌متحده آمریکا به فروش می‌رسد.
  • با قبول پیشنهاد ما اتومبیل خود را فقط با ۹ دلار بیمه کنید.

اما شما فقط وقتی می‌توانید ادعاهای غیرعادی بکنید که توان اثبات آن را نیز داشته باشید. ابزار و وسیله اثبات ادعایتان می‌تواند آمار، گواهینامه‌ها، تحقیقات علمی صورت‌گرفته و یا ترجیحاً هر سه مورد باشد.

مشکل متن‌های تبلیغاتی تعجب‌برانگیز این است که معمولاً ساخت چنین ادعاهایی و نوآوری در این مورد کار سختی هست.

به همین دلیل به‌ندرت از این روش استفاده می‌شود.

متن تبلیغات رد کننده:

متن تبلیغاتی رد کننده از طریق یک روش متعارف مردم را از علاقه‌مندی به محصول موردنظر دلسرد می‌کند.

 

این نوع متن تبلیغاتی درواقع از یک نوع چالش بهره می‌گیرد که در آن می‌خواهد به مردم عادی بگوید، تنها افراد خاص و ویژه می‌توانند از این محصول استفاده کنند.

کارت مشکی آمریکن اکسپرس (American Express Black Card)، یک مثال خوب برای این روش هست. این کارت مخصوص ثروتمندترین و نخبه‌ترین افراد دنیا می‌باشد. تنها راه به دست آوردن کارت‌های مشکی آمریکن اکسپرس این است که شما دعوت‌شده باشید.

 

مثال دیگر این روش، سایت دوست‌یابی Beautiful People هست.

شما اگر می‌خواهید در این باشگاه دوست‌یابی اختصاصی که افراد «زیبا» آن را تشکیل داده‌اند عضو شوید، باید در آن به افراد حاضر رأی بدهید.

احتمال رد شدن در این روش باعث وحشت خوانندگان می‌شود. آن‌ها اصلاً انتظار ندارند رها شوند مخصوصاً توسط تبلیغ‌کننده یک محصول.

این روش ریشه در حس تعلق و غرور ما دارد. به این شکل که ابتدا حس کنجکاوی ما را تحریک می‌کنند و سپس حس غرور ما را برانگیخته می‌کنند. بعد ما با خود فکر می‌کنیم که «آن‌ها چطور جرات می‌کنند بگویند که من برای عضویت در باشگاهشان لیاقت ندارم؟ به آن‌ها نشان خواهم داد که لیاقت دارم و می‌توانم عضو شوم.»

پاسخ دهید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *