copywriting

کپی رایتینگ چه زمانی خوب است؟

انواع کپی رایتینگ ؟

در آمد کپی رایتینگ چگونه است؟

نوشتن محتوا یا کپی رایتینگ را می توان به عنوان ابزار بازاریابی مورد توجه قرار داد.

نویسنده با استفاده از قدرت واژه ها متنی تولید کند که برای خوانند جذاب باشد.

به نوعی مخاطب را جذب کند په از منظر نگارشی چه از منظر تبیغاتی همه پی به نوع قلم و زاویه دید نویسنده دارد.

تصور کن در بازار اشباع شده امروزی تو هر زمینه بتونی با تولید محتوا مخاطب را به سمت خودت بکشی و جذب کنی.

که ابزار اینکار:

  • صداقت در نوشتار
  • پرهیز از اغراق
  • علاقمندی به نویسندگی
  • تصور کردن خودت جای مخاطب

نباید به دید بازاری به کار نگاه کنی چون مخاطب زمانی جذب خواهد شد .

که از حقایق بگی و با او بتونی توسط کلمات ارتباط برقرار کنی.

و درکش کنی با تمام وجودت .

احساسش کنی مشکل مخاطب مشکل خود تو ست.

تصور کنی که خودت جای مخاطب هستی و خواهان خرید کالا یا خدمات هستی.

پس به این شیوه و روش می تونی مخاطب درک کنی . با جایگزینی خود جای مخاطب می توانی  خویشتن پنداری با مخاطب داشته باشی و از همه جنبه های لازم درکش کنی.

می تونی با گفتن ویژگی های کالا یا خدماتت در قالب یک داستان شروع کنی.

می دونی که بیان یک داستان فقط خلاصه نمیشه به دوران کودکی انسان در هر سنی متناسب با اقتضهی سن وشرایطش از شنیدن و خواندن داستان احساس لذت می کند.

 

درآمد کپی رایتینگ چگونه است؟

 

به کپی رایتینگ را می توان به عنوان شغل نگاه کرد البته بدون علاقمندی به اینکار نمی توان در آن موفق بود. اگر تنهابه عنوان  منبع کسب درآمد به آن نگاه کنی طبعا خیلی موفق نخواهی بود.

چون در هیچ کاری بدون علاقه نمی توان خیلی موفق بود این علاقه است که به انسان انگیزه پیشرفت و طی کردن همه مراحل بدون کمترین احساس خستگی و ناتوانی را خواهد داد.

انواع کپی رایتینگ:

کپی رایتینگ از نظر شغل به سه دسته تقسیم می شود:

  1. کپی رایتینگ در آژانس های تبلیغاتی
  2. کپی رایتینگ در یک برند یا شرکت خاص
  3. کپی رایتینگ به صورت آزاد کار(فریلنسر)

 

کپی رایتینگ در شرکت های تبلیغاتی :

به صورت یک نیرو ثابت برای یک شرکت کار می کنید.

که برای شرکت بوده و از قوانیین و چارچوب خاصی برخوردار است.

کپی رایتر مانند یک کارمند بوده و یک حقوق ثابت ماهیانه همراه مزایای شرکت برخوردار است.

کپی رایتینگ در شرکت خاص:

نوشتن در مورد یک برند خاص و مشخص هست.

در این نیز کپی رایت به عنوان یک کارمند بوده و کار با یکسری قوانیین خاص می باشد.

که طبق نظر وقوانیین شرکت یا کارفرما می باشد.

کپی رایتینگ آزادکار:

کار و پروژه به دست  خود کپی رایت انتخاب می شود حتی زمان اتمام کار و هزینه نیز به دست خود کپی رایتر تعیین می شود .

ولی از یک حقوق ثابت با مزایای شرکت برخوردار نیست.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *