تولید محتوا برای صفحات وب سایت

تولید محتوا برای صفحات وب سایت

در این مقاله قصد داریم ۱۲ روش کلیدی برای تولید محتوای وب سایت، به شما معرفی کنیم.این ۱۲ روش به شما کمک می کند.

که محتوای مناسب در جهت اهداف سایت را به سادگی تولید کنید.

اهمیت تولید محتوای هدفمند:

نحوه تولید محتوا در اینترنت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در واقع  توسعه و رشد هر کسب و کاری در اینترنت ارتباط مستقیمی با محتوای ارائه شده در سایت آن کسب و کار دارد.

قبل از همه چیز به ویژگی محتوای خوب اشاره می کنیم:

  • محتوای خوب و مفید با مخاطب ارتباط برقرار کرده و به مخاطب ارزش می دهد به نحوی که مخاطب به متن و نگارنده اعتماد کرده و از مشاوره و نظراتش استفاده می کند.
  • محتوای جامع و کامل نه تنها باعث خواهد شد که کاربران سایت مجددا به آن مراجعه کنند، بلکه باعث می شود موتورهای جستجو اهمیت و امتیاز ویژه ای به سایت شما بدهند و در نتیجه تعداد بازدید کنندگان سایت شما افزایش می یابد.

بنابراین بسیار مهم است که کسب و کار و سازمان خود را با محتوای مفید و با ارزش تبلیغ کنید.

یادتان باشد که بازدیدکنندگان در صورت استفاده از مطالب تکراری و قدیمی اعتمادشان را از دست خواهند داد.

و دیگر رغبتی برای دیدن سایت شما ندارند، چرا که برای وقت و هزینه خود ارزش قائل هستند.

و تمایلی به دیدن محتوای غیرمفید و غیرحرفه‌ ای ندارند.

تولید محتوای سایت مانند هر نوع تولید محتوایی  قواعد و اصول خود را دارد و نمی توان تنها به نوشتن یک یادداشت اکتفا نمود.

حال می توانیم مهم ترین نکات را برای تولید محتوا با هم مرور کنیم:

۱٫ ایده پردازی و تحقیق

برای اینکه بدانید چه موضوعاتی مخاطبان بیشتری را جذب می کند، باید تحقیق و پژوهش کنید.

دانستن تمایلات و علایق مخاطبان درهنگام تولید محتوا بسیار مهم است.

شما می توانید کلمات کلیدی که در ذهن دارید. را به ایده تبدیل کنید.

و بعد از اینکه ایده های مرتبط را به دست آوردید.

باید ببینید مخاطبان شما در مورد چه چیزی فکر می کنند.

و در حال جمع آوری اطلاعات بر روی چه موضوعاتی هستند.

فراموش نکنید که یک پرسش ساده از مخاطبان در شبکه های اجتماعی نیز می تواند نتایج شگفت انگیزی به همراه داشته باشد.

۲٫ استفاده از تصاویر در تولید محتوا

استفاده از تصاویر مرتبط و مکمل می تواند به شما کمک کند ایده های خود را به شیوه بهتری به نمایش بگذارید.

شما می توانید کار خود را با نمایش بصری داده ها در محتوا آغاز کنید.

استفاده از تصویر مناسب می تواند خواننده را به تعامل وا دارد.

و مطلب شما را در ذهن او حک کند.

اگر از تصاویر خوب و مرتبط در متن استفاده کنید، قادر خواهید بود محتوایتان را بیش از پیش قابل خواندن نمایید.

۳٫ اسکن مطالب

 تجربه ثابت کرده کاربران متون موجود در صفحات وب سایت را مانند یک روزنامه نمی خوانند بلکه فقط با چشمان خود محتوای کلی و اطلاعات آن را اسکن می کنند.

بر اساس مطالعات انجام شده حدود ۷۹٪ از کاربران همیشه مطالب موجود در صفحات را اسکن می کنند.

  تنها ۱۶٪ از افراد کلمه به کلمه مطالب را به صورت آنلاین مطالعه می کنند.

بنابراین به منظور  ایجاد متن های مهم و برای خوانده شدن آن، می بایست عناصر بسیاری را در محتوای خود رعایت نمایید.

از جمله این موارد:

  • استفاده از متن های پر رنگ یا Bold شده
  • استفاده از Bullet ها یا نشانه گذاری در متن
  • استفاده از عناوین اصلی و فرعی
  • اندازه ظاهری فونت ها

به عنوان یک راهنمای کلی، سعی کنید. حجم کلمات را در محتوا کمتر کرده و تنها ایده ها و نظرات مهم را در پاراگراف های مختصر و مفید ارائه دهید.

تا کاربران برای دریافت هرگونه اطلاعات با یک نگاه کلی آن را بدست بیاورند.

۴٫ گویا و رسا بودن محتوا

محتواهایی که در وب سایت قرار‎ می‏ گیرند. باید گویا، رسا و بدون ابهام باشند. استفاده ساده از کلمات به کاربر این اجازه را می دهد.

تا مطالب را آسانتر درک کند. عنوان ساده مطلب، بازدید کننده را تشویق می کند تا مطلب شما را بخواند.

برای مثال اگر تصاویر گنگ و نامفهوم هستند، باید در کنار آن، از محتوای نوشتاری نیز استفاده کرد.

در واقع انواع محتواها برای یکدیگر نقش مکمل را بازی می کنند.

۵٫ تنوع در ایجاد محتوا

استفاده از تمامی انواع محتواها در وب سایت ضرورت دارد. وجود تنها یک نوع محتوا، خسته کننده است.

ایجاد تنوع و زیبایی سایت از طریق بارگذاری انواع محتوا صورت می‎گیرد.

۶٫ تولید محتوای منظم و مداوم

اگر ریتم تولید محتوا به طور منظم ادامه پیدا کند گوگل بیشتر به سایت شما سر خواهد زد و اگر مطلب جدیدی در سایت شما دید مدت سر زدن به سایت شما را کم خواهد کرد.

این روند اگر از سمت شما منظم صورت گیرد گوگل به طور قطع سایت شما را به عنوان رفرنس خوب از مطالب در نظر می گیرد و شما را پله پله در رتبه بندی خود بالا می آورد.

[av_notification title=” color=’blue’ border=’dashed’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ size=’large’ icon_select=’no’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ admin_preview_bg=”]
در حوزه ارائه محتوا و استفاده از جذابیت های بصری و گرافیگی علاوه برمتن , بررسی نیازها و بازخوردها و نظرات مشتریان و همچنین افزایش مطالعات در زمینه کاری و به روزرسانی دانسته ها با توجه به تغییرات و … توجه نمود.
[/av_notification]

۷٫ باریک نگه داشتن پاراگراف های محتوا

همه این موضوع را می دانند که متون طولانی به صورت افقی حجم بیشتری دارد و احتمال خوانده شدن آنها نیز کمتر می باشد.

روزنامه ها نیز سالهاست که این موضوع را می دانند و مقالات خود را به صورت ستون هایی کوتاه با عرض کم می نویسند.

مهمتر از همه این که استفاده از ستون های باریک همراه با تصاویر  برای پر کردن فضاهای خالی نیز بسیار مناسب می باشد.

۸٫ استفاده بهینه از کلمات کلیدی در عنوان و متن محتوا

استفاده بهینه از کلمات کلیدی و پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب یکی از مهمترین اصول طراحی سایت است.

“عنوان” مهمترین بخش محتوا است زیرا در عنوان می توانید کلمات کلیدی و یا عبارتهای مهم را به طور هوشمندانه به کار ببرید.

و از همه مهمتر  اینکه این عنوان محتوای شماست که کاربر را جذب می کند.

پس در نوشتن آن دقت بسیاری کنید.

بنابراین داشتن کلمات کلیدی خاص باعث افزایش رنکینگ سایت شما در گوگل می شود.

۹٫ استفاده از اینفوگرافی

اینفوگرافی از دو کلمه اینفو و گراف تشکیل می شود.

که در مجموع به معنای اطلاع رسانی تصویری یا اطلاع رسانی از طریق تصویر است.

استفاده از اینفوگرافیک ها باعث می شود تا بازدیدکنندگان از آن اینفوگرافیک با نگاهی کوتاه، حجم قابل توجهی از اطلاعات را به صورت تصویر مشاهده کنند.

در صورتی که اگر این اطلاعات به صورت یک مقاله بلند بالایی بود.

کاربر سایت شما تمایلی به خواندن آن مقاله نداشت.

یکی از اهداف اینفوگرافیک این است که کاربران، مشتریان و اشخاصی که در فضای اینترنت فعالیت دارند.

بتوانند حجم زیادی از اطلاعات را که به صورت نوشته است در قالب یک تصویر دریافت کنند.

و توضیحات آنرا راحت تر به خاطر بسپارند .

اینفوگرافی ها سه برابر بیشتر ار سایر محتوای بصری در جهان به اشتراک گذاشته می شود.

اینفوگرافی حجم قابل توجی از اطلاعات را به سادگی در اختیار مخاطبان قرار داده و درک فهم اطلاعات موجود را برای مخاطبان ساده می سازد. کسب و کارهایی که از اینفوگرافی استفاده می کنند.

به میزان ۱۲ درصد بیشتر از آن دسته که از اینفوگرافی استفاده نمی کنند سود می کنند.

۱۰٫ شناخت مخاطبان

یکی از نکات مهم و ضروری در تولید یک محتوای ناب شناخت مخاطبان است.

سعی کنید درمورد خواسته ها و سوابق، زمینه‌های شغلی و فکری، سطح دانش و آگاهی و البته علائق و ارزش‌های مخاطبین‌ تان اطلاعاتی هرچند مختصر به دست آورید.

هر محتوایی که تولید می کنید باید برای خوانندگان متناسب باشد.

بنابراین باید مخاطبان خاص خود را به دقت مشخص کنید. به این معنی که باید آماری از افرادی که محتوایتان را برای آنها برنامه ریزی می کنید داشته باشید.

اگر شما بتواند نیازهای اصلی آنها را از طریق تولید محتوا مورد پوشش قرار دهید، می توانید به یک منبع معتبر تبدیل شوید.

۱۱٫ موتورهای جستجو را فراموش نکنید

فراموش نکنید که محتوای وب سایت شماست که رتبه  وب سایت شما را می سازد و یا برعکس، بنابراین مطمئن شوید که از راهنمایی ها و نکات ذکر شده در نوشتن محتوا در وب سایت خود استفاده بهینه کرده اید.

۱۲٫ بهینه سازی حجم محتوا

کاهش حجم محتوا بویژه در رابطه با محتواهای صوتی ـ تصویری از دیگری نکاتی است که باید به آن توجه شود.

حجم بالا موجب افزایش زمان بارگذاری صفحات وب و در نتیجه کاهش رتبه سایت‎ می‏ شود.

در آخر این نکته را به یاد داشته باشید که محتوای خوب ضامن موفقیت یک سایت است.

دیگر همه به دنبال بازدید از سایت هایی هستند که در کنار تبلیغات، محتوایی مناسب و ارزشمند تولید می کنند،

سرمایه گذاری در زمینه محتوا همیشه مفید بوده است.

[av_hr class=’invisible’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ admin_preview_bg=”]

 

 

نویسنده:زهرا معرف

پاسخ دهید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *