چگونه می توان از کپی رایتینگ درآمد کسب کرد؟

کپی رایتینگ

کپی رایتر کپی رایتر کپی رایتر گپی رایتر

 

  • کپی رایتینگ چیست؟

  • کپی رایتینگ چه زمانی مناسب است؟

  • کسب درآمد از کپی رایتینگ چگونه امکان پذیر می شود؟

  • کپی رایت با کپی رایتینگ چه تفاوتی دارد؟

  • چگونه می توان یک کپی رایتر شد؟

  • سرمایه اولیه برای کپی رایتر شدن چیست؟

  • تفاوت کپی رایتینگ با تولید محتوا چیست؟

  • نکات فوت وفن کپی رایتر حرفه ای شدن چیست؟

 

کپی رایتینگ بهترین روش کسب درآمد در خانه

 

کپی رایتر ها چه ساعتی را برای کارکردن انتخاب می کنند؟

بعضی کپی رایترها تمام روز را کار می کنند در حالی که بعضی دیگر پاره وقت کار می کنند ولی درآمد یک کار تمام وقت را دارند.

بهترین قسمت ماجرا این است که این حرفه بزرگ و در حال گسترش، هنوز جای کار بسیار زیادی دارد.

شاید شما هم شنیده باشید که «کپی رایتینگ» شغل راحت و بی دردسری است. باید بگوییم که بله! شایعات واقعیت دارند!

یک کپی رایتر می تواند در خانه کار کند، وسط روز استراحت کند، هر زمان که خواست به تعطیلات برود و در عین حال درآمد خوبی داشته باشد! تنها مشکلی که وجود دارد، زمانی است که به دیگران می گویید.

من یک کپی رایتر دورکار هستم.

و پس از آن با نگاه های متعجب و سردرگم مواجه می شوید.

زیرا بسیاری از مردم فکر می کنند کپی رایتر کسی است که از حقوق صاحبان آثار دفاع می کند تا از آنها سواستفاده یا سرقت نشود.

ممکن است از شما سوال کنند: کپی رایتر دقیقا چه کاری انجام می دهد؟

راحت ترین راه برای جواب به این سوال این است که بگویید:

شما محتوای تمام ایمیل های دریافتی تان را در نظر بگیرید یک کپی رایتر آنها را نوشته است.

فردی که به شغل کپی رایتینگ مشغول است متون تبلیغاتی دیگری نیز می نویسد؛ مثلا متن وب سایت ها، کاتالوگ، بروشور، ایمیل و …

اگر به کپی رایتینگ علاقه مند هستید، احتمالا به این دلیل است که شنیده اید:

کپی رایتینگ بهترین راه برای کسب درآمد در خانه است.

می توانید با صرف وقت و انرژی کم، مشغول به کار باشید. برای این کار نیازی به تحصیلات رسمی ندارید. و همه این موارد حقیقت دارند. در واقع مهارت و کارآزمودگی در حرفه کپی رایتینگ با تلاش و استمرار به دست می آید . کپی رایتینگ یکی از پر درآمدترین مشاغل برای نویسندگان دورکار است.

کپی رایتر ها چه ساعتی را برای کارکردن انتخاب می کنند؟

بعضی کپی رایترها تمام روز را کار می کنند در حالی که بعضی دیگر پاره وقت کار می کنند ولی درآمد یک کار تمام وقت را دارند.

بهترین قسمت ماجرا این است که این حرفه بزرگ و در حال گسترش، هنوز جای کار بسیار زیادی دارد.

کپی رایتر می تواند با کمی سحر وجادو کپی رایت، محتوای خود را تبدیل کند به معجزه ای برای فروش بیشتر!

 

کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ به معنی نوشتن متون تبلیغاتی است. کپی رایترها مسئول و نویسنده متن های تبلیغاتی هستند که در بروشورها، بیلبوردها، وب سایت ها، ایمیل ها، کاتالوگ ها و سایر موارد تبلیغاتی به کار می روند. به این متن ها، کپی گفته می شود.

کپی رایتر یا بازاریاب محتوایی؟

امروزه کپی در همه جا به چشم می خورد. کپی بخشی از ۲.۳ تریلیون دلار صنایع جهان است.

بر خلاف اخبار و متن های ویرایشی، یک متن در حرفه کپی رایتینگ با این هدف نوشته می شود تا خواننده را وادار به انجام کاری کند.

این کار ممکن است خرید یا انتخاب یک محصول یا خدمت از شرکتی خاص باشد.

یا ممکن است خواننده را علاقه مند کند که به تحقیق بیشتر در مورد آن محصول یا شرکت بپردازد.

به همین دلیل است که به کپی رایترها متخصص بازاریابی محتوایی هم می گویند.

 

انواع کپی رایتر

کپی رایتر با توجه به موقعیتی که در آن قرار می گیرد می تواند متن تولید کند که شغل کپی رایتر با توجه به کارکرد به سه دسته تقسیم می شود:

  • کپی رایتر آزانس های تبلیغاتی

  • کپی رایتر تبلیغاتی در یک شرکت یا برنده مشخص

  • کپی رایتر آزادکار (freelancer)

۱) کپی رایتر در آژانس های تبلیغاتی :

به صورت یک نیرو ثابت برای یک شرکت کار می کند.که برای شرکت بوده و از قوانین و چارچوب خاصی برخوردار است.کپی رایتر مانند یک کارمند بوده و یک حقوق ثابت ماهیانه همراه مزایای شرکت برخوردار است.

۲) کپی رایتر یک شرکت یا برند خاص:

نوشتن در مورد یک برند خاص و مشخص هست.در این نیز کپی رایت به عنوان یک کارمند بوده و کار با یکسری قوانیین خاص می باشد.که طبق نظر وقوانین شرکت یا کارفرما می باشد.

۳) کپی رایتر آزاد کار (فریلنسر):

کار و پروژه به دست  خود کپی رایت انتخاب می شود حتی زمان اتمام کار و هزینه نیز به دست خود کپی رایتر تعیین می شود .ولی از یک حقوق ثابت با مزایای شرکت برخوردار نبوده.

نباید تنها به نوشتن به دید این نگاه کنیم که می توانیم از آن کسب درآمد کنیم . بلکه باید به این دید نگاه کنیم که می توانیم به کمک  کلمات با خیلی از انسانها ارتباط برقرارکنیم و نقاط ضعف و قوت خودروبه اشتراک بگداریم. و یک ارتباط احساسی بدون حضور فیزیکی ایجاد کنیم. 

می توانیم از قدرت خیال و تصور مخاطب کمک بگیریم. 

می توانیم یه ارتباط حسی با مخاطب برقرار کنیم.

می توانیم به کمک تصور و خیال یه احساس نیاز در مورد کالای مورد نظر خود در مخاطب ایجاد کنیم.

 

کپی رایتینگ چه زمانی مناسب است؟

کپی رایتینگ زمانی مناسب است که جامعه به وجود آن احساس نیاز بکند. مانند نیاز انسان به  همسر.

زمانی می توانیم عنوان محتوا نویس با خود حمل کنیم که نیاز و نیازمندا به خوبی بشناسیم. و بتوانیم با بازی با کلمات جملات گیرا و جداب به همراه برطرف کننده نیاز تولید کنیم.

البته اینکار نیازمند مطالعه در زمینه های مختلف و لذت از نوشتن. 

محتوانویس باید به بازار و علاقه اجتماعی مردم آشنا باشد. بدون شناخت نیاز و نیازمند نمی توان برای کالای تولید شده متنی گیرا و جذاب نوشت. 

کپی رایتینگ زمانی جذاب خواهد بود ، که نسبت به مخاطب و نیازهای او اشراف کامل داشته باشیم.

 ابزار کار کپی رایتینگ عبارتند از :

  • صداقت در نوشتار
  • پرهیز از اغراق
  • علاقمندی به نویسندگی
  • تصور کردن خود جای مخاطب

نباید با دید بازاری، به کار نگاه کنیم .چون مخاطب زمانی جذب خواهد شد .که از حقایق گفته و با او بتونیم توسط کلمات ارتباط برقرار کنیم.وبا تمام وجود درکش کنیم.واحساس کنیم مشکل مخاطب مشکل خود ماست.

تصور کنیم که خودمون جای مخاطب هستیم و خواهان خرید کالا یا خدمات هستیم.پس با این شیوه و روش می توانیم  ، با جایگزینی خودمون جای مخاطب با او ارتباط برقرار کنیم.

می تونیم با گفتن ویژگی های کالا یا خدمات در قالب یک داستان شروع کنیم.

 

کپی رایتر

چگونه می توان یک کپی رایتر شد؟

برای اینکه یک کپی رایتر شوید، باید واجد چه شرایطی باشید؟ هیچ! بعضی کپی رایترهای موفق تحصیلات دانشگاهی دارند و بعضی دیگر حتی دیپلم هم نگرفته اند!

بعضی از آنها تازه به سن جوانی رسیده اند و بعضی دیگر بازنشسته شده اند.

بعضی از آن ها مادرهای خانه دار هستند و بعضی دیگر مشاغل پر درآمد تمام وقت دارند.

برای کپی رایتینگ حرفه ای شدن نیاز به تمرین زیاد همراه با تلاش بسیار است.

 

کپی رایترها چه کسانی هستند؟

کپی رایتر ها به همان اندازه در نوشتن و درک دیگران خوبند.

آنها مهارت های ذهنی، نوشتن و همدلی انسانی را ترکیب می کنند تا متوجه شوند چه کسی یک اقدام را انجام می دهد، مانند خرید یک محصول، ثبت نام برای یک سرویس یا حتی پر کردن یک فرم درخواست در یک وب سایت. یک کپی رایت نویس واقعا خوب نیز فریزهای فروش را درک می کند و قبل از شروع نوشتن، سؤال های خوبی در مورد مخاطبان مورد نظر خود بپرسید.

اگر چه بسیاری از کپی رایترها، مخصوصا در آژانسهای تبلیغاتی، بر روی انواع مختلفی از مواد بازاریابی کار می کنند، برخی از نویسندگان کپی رایت تصمیم به تخصص بیشتری دارند.

برخی از نمونه های کپی رایترها متخصص عبارتند از:

  • کپی رایت محصول
  • SEO copywriting
  • کپی رایت پاسخ مستقیم
  • کپی فنی
  • B2B
  • B2C
  • … یا صنعت خاصی نظیر امور مالی یا مراقبت های بهداشتی.

 

خواندن نمونه های زیر برای آشنای بیشتر شما:

هنگامی‌که یک وب‌سایت از هر ۱۰۰ بازدیدکننده تنها یک خریدار دارد این یک کپی رایتر است که راه افزایش مشتری‌ها را با چینش صحیح جملات، تصاویر و حتی کادرها و دکمه‌ها کشف می‌کند. با این وصف هرچه مهارت و خلاقیت کپی رایتر بیشتر باشد احتمال تأثیرگذاری و جلب‌توجه و اعتماد مخاطبان نیز افزایش می‌یابد. اگر با مفهوم کپی رایتینگ آشنایی چندانی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم داستان کپی رایتینگ و آقا فرهاد: نوشتن متن فروش و تبلیغات موثر را حتماً مطالعه کنید.

سرمایه اولیه برای کپی رایتر شدن چیست؟

تنها چیزی که نیاز دارید یک کامپیوتر متصل به اینترنت است. بقیه چیزها را می توانید به راحتی یاد بگیرید.

اگر توانایی این را دارید که به دوستتان نامه ای بنویسید، پس همه شرایط لازم برای کپی رایتر شدن را دارید.

آیا واقعا با کار کپی رایتینگ می توان درآمد بالایی داشت؟ بله! بسیاری از کپی رایترها درآمد بالایی دارند.

اما اینکه چه میزان درآمدی داشته باشید بستگی به این دارد که چه مقدار وقت و انرژی صرف کارتان کنید.

مثلا من کپی رایتری را می شناسم که ساعات زیادی در روز را مشغول دورکاری در زمینه کپی رایتینگ و سایر زمینه های تبلیغاتی است و سالانه صد و بیست هزار دلار درآمد دارد!!!

کپی رایتر

کپی رایت با کپی رایتینگ چه تفاوتی دارد؟

کپی رایتینگ Copywriting نباید با قانون کپی رایت Copyright اشتباه گرفته شود.

قانون کپی رایت به این معنی است که شخصی حقیقی یا یک شرکت، امتیاز انحصاری و قانونی بازتولید، نشر، فروش و توزیع آثار شخصی را داشته باشد، مثلا موسیقی، کتاب یا سایر محصولات هنری.

هدف از وضع قانون کپی رایت، حفاظت از آثار هنری و جلوگیری از استفاده غیر قانونی از آن هاست.

طبق این قانون تنها کسانی که از سوی صاحب اثر اجازه قانونی داشته باشند، از امتیازاتی که گفته شد، برخوردار هستند. آثاری که تحت حفاظت قانون کپی رایت هستند با علامت © شناخته می شوند.

 

چگونه می توان یک کپی رایتر شد؟

برای اینکه یک کپی رایتر شوید، باید واجد چه شرایطی باشید؟ هیچ! بعضی کپی رایترهای موفق تحصیلات دانشگاهی دارند و بعضی دیگر حتی دیپلم هم نگرفته اند!

بعضی از آنها تازه به سن جوانی رسیده اند و بعضی دیگر بازنشسته شده اند.

بعضی از آن ها مادرهای خانه دار هستند و بعضی دیگر مشاغل پر درآمد تمام وقت دارند.

 

سرمایه اولیه برای کپی رایتر شدن چیست؟

تنها چیزی که نیاز دارید یک کامپیوتر متصل به اینترنت است. بقیه چیزها را می توانید به راحتی یاد بگیرید.

اگر توانایی این را دارید که به دوستتان نامه ای بنویسید، پس همه شرایط لازم برای کپی رایتر شدن را دارید.

آیا واقعا با کار کپی رایتینگ می توان درآمد بالایی داشت؟ بله! بسیاری از کپی رایترها درآمد بالایی دارند.

اما اینکه چه میزان درآمدی داشته باشید بستگی به این دارد که چه مقدار وقت و انرژی صرف کارتان کنید.

مثلا من کپی رایتری را می شناسم که ساعات زیادی در روز را مشغول دورکاری در زمینه کپی رایتینگ و سایر زمینه های تبلیغاتی است و سالانه صد و بیست هزار دلار درآمد دارد!!!

کپی رایتر

تفاوت کپی رایتینگ با تولید محتوا چیست؟

در تولید محتوا هدف شما این است که با تولید محتوای مرتبط و مفید به کاربران خود در تصمیم‌گیری کمک کنید

و خوانندگان بیشتری را جذب کنید.

یعنی تمرکز بروی جذب کاربر است. اما در کپی رایتینگ تمرکز شما متقاعد کردن مشتری است. پس :

  • تولید محتوا شامل وبلاگ‌نویسی، ایجاد پادکست و خبرنامه ایمیلی می‌شود.
  • اما کپی رایتینگ بیشتر به متن صفحات فروش و تبلیغات شما مربوط می‌شود.

 

نکات فوت وفن کپی رایتر حرفه ای شدن چیست؟

روزی دست فروشی دارد واگن مترو شد همانند بقیه همه در انتظار گفتن تبلیغات از محصول ومعرفی آن بودن ولی بر عکس سایر دست فروشان شروع به بزرگداشت پدر و نقش کار امد او در زندگی هر شخص نمود .

و بعد محصول خود را در قالب اینکه هر کس می تواند با خرید این محصول کوچک قدران زحمات پدر خود باشد. محصول خود را به معرض فروش قرار داد.

در نگاه اول این کار خیلی ساده به نظر میرسد ولی اما همین ماجرای ساده در بردارند خیلی از فوت وفنی برای کپی رایتینگ است.

۱- بیشتر تحقیق کنید

با تحقیق کردن می توان اطلاعات زیادی در مورد عوامل وفاکتور های مهم دخیل در فروش کسب کرد.

شناخت افراد و خصوصیاتشان می تواند راه گشا برای نوشتن متنی باشد که مخاطب راجدب کند.

۲- جذابیت ایجاد کنید

بر طبق نظر دیوید اوگیلوی

واقعیت را جالب وجذاب بگویید. مردم را نمی توان از راههای خسته کننده جذب خرید محصول کنید.

شما فقط می توانید افراد را علاقمند به خرید کنید.

چگونه متن را جداب کنیم؟

  1. به آنها عناصر بصری اضافه کنید تا برای مخاطب در یک نگاه قابل فهم باشند.
  2. از مزیت ها و تفاوت های محصول خود استفاده کنید.
  3. سرگرم کننده و شوخ باشید.
  4. داستان بگویید.

۳- برای محصول و برند خود شخصیت خلق کنید

ساختن شخصیت برای برند معرفی آن در قالب داستان تاثیر شگرفی بر خواننده خواهد گذاشت.

اوگیلوی می دانست ساختن «شخص مشخص »گاه بهترین راه برای متمایز کردن برند می باشد.

و می تواند سهم بزرگی از بازار برای خود داشته باشد.

 

۴-تیترها وعناوین خود را اصلاح کنید

دیوید اوگیلوی می گوید:

« تعداد افرادی که فقط تیترا می خوانند  پنج برابر افرادی است. که متن را نیز می خوانند پس انتخای یک تیتر مناسب ۸۰درصد از راه را طی کرده اید.»

(شاید لازم باشد این مطلب از وبسایت ۳۶ روش نوشتن تیتر را  بخوانید)

  • ابتدا متن را بنویسید، سپس قوی‌ترین عبارات آن را در تیترها و عنوان‌های داخل متن به کار ببرید.
  • با این کار مطمئن می‌شوید که متن و عنوان هر دو یک هدف را دنبال می‌کنند.
  • به جای عنوان‌های هوشمندانه و پرابهام، به فکر عنوان‌های ساده، صریح و گویا باشید.
  • به یاد داشته باشید عنوان باید سریع، خاص، سودمند و کاملا مرتبط با موضوع باشد.
  • در تیتر خود به خوانندگان بگویید که چه سودی عایدشان می‌شود. همچنین مطمئن شوید که در داخل متن هم به این موضوع اشاره کرده‌اید.
  • تصویری واضح از محصول ایجاد کنید یا احساسی شدید در مخاطب به وجود آورید تا توجه افراد را جلب کنید و بلافاصله به اهداف موردنظرتان برسید.

داستان نویسی

بشنو و باور نکن!

کپی رایتر دورکار دیگری را می شناسم که واقعا بلندپرواز و بااراده است. او در زمینه کپی رایتینگ استعداد بی نظیری دارد، همچنین یک بازاریاب شبکه ای ماهریست. او با شرکت های بزرگ و سودآور، مذاکره می کند و قرارداد می بندد و درآمد سالیانه اش سیصد هزار دلار است!!!!! اگر کار تمام وقت را دوست ندارید، هیچ مشکلی نیست.

 

نویسنده: زهرا معرف